Dotychczas gmina Chełmiec miała podpisane porozumienie z Starostwem Powiatowym w Nowym Sączu w ramach którego dopłacała 50% do utylizacji azbestu. Z nowego programu dopłata z budżetu gminy będzie wynosić tylko 15%, przy czym program ten nie tylko gwarantuje wywóz azbestu na składowisko, ale także bezpłatny demontaż azbestu z dachu w terminie uzgodnionym z właścicielem obiektu.
Wójt Gminy Chełmiec uprzejmie informuje, że dzięki poczynionym staraniom Gmina Chełmiec dołącza do projektu pn. „Demontaż i bezpieczne składowanie wyrobów zawierających azbest z obszaru województwa małopolskiego” w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
Chronologia zdarzeń przystąpienia Gminy Chełmiec do projektu,,Demontaż i bezpieczne składowanie wyrobów zawierających azbest z obszaru województwa małopolskiego” w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy:
Luty 2014 – wizyta wójta gminy Chełmiec w Szczucinie, i przeprowadzenie skutecznych rozmów w sprawie włączenia gminy Chełmiec do programu usuwania azbestu.
Luty 2014 – przyjęcie uchwały Rady gminy Chełmiec w sprawie przystąpienia do programu i wyrażenia zgody na podpisanie umowy wstępnej z Gminą Szczucin (instytucją realizującą projekt)
Marzec 2014 – przesłanie dokumentów w sprawie przystąpienia gminy Chełmiec do projektu
Kwiecień 2014 – wstępne wyrażenie zgody w sprawie rozszerzenia projektu o gminę Chełmiec, przez pozostałe 40 gmin wchodzących w skład partnerstwa
Maj 2014 – przygotowanie dokumentów rekrutacyjnych oraz regulaminu projektu dla mieszkańców gminy Chełmiec
Wrzesień 2014 – wyrażenie zgody przez Komitet Sterujący Szwajcarsko – Polskim Programem Współpracy w sprawie rozszerzenia projektu o gminę Chełmiec
Październik 2014 – rozpoczęcie naboru do programu dla mieszkańców gminy Chełmiec
Październik 2014 – zabezpieczenie środków na 2015 rok na realizację projektu (projekt jest w 15% współfinansowany z budżetu gminy)
Projekt ten przewiduje dofinansowanie dla osób fizycznych w 100% do:
- demontażu pokryć dachowych oraz elementów elewacji wykonanych z materiałów zawierających azbest,
- transport zdemontowanych pokryć na składowisko,
- składowanie odpadów na odpowiednio przygotowanych składowiskach.
- dopłatę do zakupu blachy standardowej dla rodzin najuboższych.
W związku z powyższym urząd gminy Chełmiec ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania na usuwanie wyrobów zawierających azbest w 2015 roku.
O dofinansowanie mogą się ubiegać osoby fizyczne. Refundacją objęte zostaną koszty związane z demontażem, odbiorem (załadunkiem, transportem, rozładunkiem) oraz deponowaniem odpadów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych. Dofinansowanie na w/w zadania pokrywane jest w 85% z Programu szwajcarskiego, a w 15% z budżetu Gminy Chełmiec.
UWAGA ! Szczegóły dotyczące regulaminu oraz warunków przyznawania pomocy, a także obowiązujące wzory wniosków znajdują się poniżej.
Dokumentacja naboru – pliki do pobrania:
Wzór umowy z beneficjentem ostatecznym
Zal nr_3 Oświadczenie osoby prowadzącej działalność gosp.
Zal nr_6 Wniosek osoby fizycznej
Zal nr_13 Oświadczenie o trwałości projektu
Zal nr_14 Oświadczenie o usunięciu wyrobów zawierających azbest po dniu 06.05.2004 r.
Zal nr_15 Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością
Zal nr_16 Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
ZACHĘCAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z CAŁOŚCIĄ PROGRAMU NA STRONIE http://wolniodazbestu.pl