‘Break the ice!’ - zajęcia innowacyjne z języka angielskiego oraz współpraca polsko-amerykańska w Szkole Podstawowej w Wielogłowach

Wiadomości Edukacja
...

W roku szkolnym 2017/2018 grupa 14 uczniów  z klasy IVA ze Szkoły Podstawowej w Wielogłowach pod kierunkiem i wg pomysłu Pani Bogusławy Konieczny, nauczycielki języka angielskiego, rozpoczęła przygodę z językiem angielskim w nowej formie. Uczniowie uczęszczają na zajęcia innowacyjne, których celem jest doskonalenie umiejętności komunikowania się w sytuacjach życia codziennego.

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i są prowadzone w zdecydowanej większości tylko w języku angielskim. Uczniowie doskonalą  i rozwijają przede wszystkim  umiejętność mówienia. Dzięki atrakcyjnym metodom pracy oraz wykorzystaniu nowoczesnych technologii zajęcia cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Uczniowie mają okazję oglądać filmy, odgrywać scenki z życia wzięte oraz tworzyć własne projekty filmowe. Warto nadmienić, że zajęcia sprawiają radość nie tylko uczniom ale również ich rodzicom, którzy wykazują duże zaangażowanie w kolejne projekty swoich dzieci, a bywa i tak, że sami biorą w nich udział .

Inspiracją do wdrożenia innowacji była  dotychczasowa obserwacja uczniów na różnych poziomach  na lekcjach języka obcego. Dla większości uczniów, niezależnie od wieku, poważną blokadę stanowi przełamanie bariery językowej i swobodne posługiwanie się językiem angielskim w realnych sytuacjach.

Ponadto, w ramach realizacji ww. zajęć oraz w związku z nawiązaniem współpracy  polsko-amerykańskiej z Polską Szkołą Dokształcającą im. Karola Wojtyły w Linden,  wspomniana grupa uczniów  w okresie listopad-grudzień 2017r. realizowała projekt wymiany kartek świątecznych z uczniami amerykańskimi (klasa 7-8), którzy mają polskie korzenie.

Projekt rozpoczęto od poznania siebie nawzajem. W tym celu wykorzystano nowoczesną technologię oraz Internet. Uczniowie pod opieką nauczyciela stworzyli krótkie prezentacje video w języku angielskim, którymi się wymienili, wykorzystując jeden z komunikatorów internetowych. Następnie wylosowali imię osoby, do której skierowali życzenia. Uczestnicy projektu po obu stronach samodzielnie stworzyli kartki, które następnie wzbogacili spersonalizowanymi życzeniami świątecznymi w języku angielskim. Kartki zostały spakowane i wysłane do Stanów Zjednoczonych i z niecierpliwością oczekiwano na odpowiedź. Ku wielkiej radości uczniów, kartki dotarły do szkoły dokładnie w okresie przedświątecznym. Stworzone także własnoręcznie przez kolegów i koleżanki ze Stanów. Co więcej,  znalazły się w nich bardzo serdeczne, niekiedy wzruszające  życzenia, skierowane do konkretnych uczestników projektu.

To dopiero początek długofalowej współpracy pomiędzy ww. szkołami. Prowadzący ma nadzieję, że taka forma nauki języka obcego zadziała na uczniów stymulująco i stopniowo  nie tylko „przełamią pierwsze lody” w mówieniu ale  także nabędą umiejętności posługiwania się językiem angielskim w praktyce.

Galeria zdjęć

Pliki Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Zaakceptuj i kontynuuj

Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz: Polityka prywatności
Polityka Cookies