Wstęp deklaracji
Urząd Gminy Chełmiec zobowiązuje się zapewnić dostępność prowadzonej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron www.chelmiec.pl, www.strazgminna.chelmiec.pl.
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Gminy Chełmiecul. Papieska 233-395 Chełmiectel. 18 548 02 14e-mail: sekretariat@chelmiec.pl
Adres korespondencyjny: ul. Papieska 2, 33-395 Chełmiec
Data publikacji strony internetowej: 2023-09-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-02
Strony internetowa www.chelmiec.pl, www.strazgminna.chelmiec.pl są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej:
Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
Urząd Gminy Chełmiec dokłada starań, aby na bieżąco usuwać bariery na stronach www.chelmiec.pl, www.strazgminna.chelmiec.pl
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 2020-09-20
Data ostatniego przeglądu deklaracji 2025-01-02
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urzędu Gminy Chełmiec
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Grzegorz Wesołowskie-mail : gwesolowski@chelmiec.pl Telefon: 18 548 02 17
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności strony internetowej Urzędu: Tomasz Turek
e-mail: informatyk@chelmiec.pl telefon 18 548 02 38
Procedura wnioskowo-skargowa
Tą samą drogą jak wyżej można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności lub na adres Urzędu Gminy Chełmiec.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostępność informacyjno – komunikacyjna