POL_Chełmiec_COA.svg-2

ZARZĄD

GMINA CHEŁMIEC

ZARZĄD

WÓJT GMINY CHEŁMIEC

STANISŁAW KUZAK

Nr pokoju: 12 

Telefon: 18 548 02 14
Adres: e-mail: wojt@chelmiec.pl

ZASTĘPCA WÓJTA

GRZEGORZ NIEZGODA

Nr pokoju: 16

Telefon: 18 548 02 14
Adres: e-mail: vwojt@chelmiec.pl

Nr pokoju: 16

Telefon: 18 548 02 22
Adres: e-mail: sekretarz@chelmiec.pl

Nr pokoju: 23

Telefon: 18 548 02 34
Adres: e-mail:  skarbnik@chelmiec.pl

ZADANIA I KOMPETENCJE

WÓJTA GMINY

Wójt wybierany jest na kadencję łącznie z wyborami do Rady Gminy Chełmiec.

  1. Do zakresu zadań i kompetencji Wójta należy:
    1. Kierowanie sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz.
    2. Wydawanie decyzji w zakresie administracji publicznej.
    3. Jest szefem Obrony Cywilnej i w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Państwa lub ogłoszenia stanu klęski żywiołowej działa na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
    4. Wydaje zarządzenia w sprawach organizacyjnych i porządkowych.
    5. Wójt przygotowuje projekt budżetu i bez jego zgody Rada nie może wprowadzić w projekcie budżetu gminy zmian powodujących zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach lub zwiększenia planowanych dochodów bez jednoczesnego wskazania źródeł tych dochodów.
    6. Wójt współpracuje z Radą, jej komisjami i organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania. Wójt przygotowuje projekty uchwał Rady, wykonuje budżet, gospodaruje mieniem komunalnym i odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy. Wójt wykonuje uchwały Rady i zadania gminy określone przepisami prawa.
    7. Wójt zatrudnia i zwalnia kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
    8. Wójt dokonuje okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych.
    9. Wójtowi przysługuje wyłączne prawo:
      1. zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę oraz zgłaszania propozycji zmian w Budżecie Gminy
      2. emitowania papierów wartościowych w ramach upoważnień udzielonych przez Radę,
      3. dokonywania wydatków budżetowych,
      4. dysponowania rezerwami budżetu gminy,
      5. ogłaszania przetargów.
      6. blokowania środków budżetowych w przypadkach określonych przepisami prawa.
    10. Wójt niezwłocznie ogłasza uchwałę budżetową i sprawozdanie z jej wykonania w trybie przewidzianym dla aktów prawa miejscowego.
    11. Wójt utrzymuje więź ze społeczeństwem, w sprawach ważnych lub w przypadkach określonych odrębnymi przepisami prawa – zasięga opinii mieszkańców, organizacji i środowisk lokalnych oraz informuje o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej gminy.
    12. Nadzoruje ochronę informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie.
    13. Wójt może upoważnić swojego Zastępcę lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Wójta.
    14. W sprawach nie zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Wójta może udzielić pełnomocnictwa do określonych zadań z zakresu działania Gminy.
    15. Wójt przedkłada Wojewodzie uchwały Rady Gminy w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia
    16. Wójt przedkłada Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie 7 dni uchwały Rady Gminy oraz zarządzenia objęte zakresem nadzoru Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  2. Wójt sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
    1. Zastępcy Wójta,
    2. Sekretarza,
    3. Skarbnika,
    4. Radcy Prawnego,
    5. Audytora Wewnętrznego,
    6. Stanowiska ds obsługi Rady Gminy i Komisji Rady
    7. Z-cy USC i pełnomocnika d/s Informacji Niejawnych,
    8. Kierowników wydziałów.
    9. Doradcy ds. kontroli zarządczej.

ZADANIA I KOMPETENCJE

SEKRETARZA GMINY

 

  1. Do obowiązków Sekretarza należy w szczególności:
  2. Sekretarz kontroluje działalność poszczególnych stanowisk pracy w Urzędzie.
  3. Sekretarz zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu.
  4. Sekretarz Gminy zatrudniany jest przez Wójta zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych.
    1. organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne, nadzór nad właściwym przepływem informacji publicznych, analiza warunków pracy w Urzędzie i podejmowanie inicjatywy w zakresie ich usprawnienia,
    2. nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz sprawnego obiegu dokumentów,
    3. organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy,
    4. nadzorowanie przestrzegania terminowego i rzetelnego załatwiania spraw klientów Urzędu,
    5. wdrażanie uchwał Rady i nadzór nad ich wykonaniem,
    6. nadzór nad ewidencją uchwał Rady i zarządzeń Wójta,
    7. zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy,
    8. nadzór nad prowadzeniem zbioru przepisów gminnych oraz udostępnianie ich do wglądu,
    9. inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,
    10. zapewnienie obsługi prawnej Urzędu,
    11. koordynowanie i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami,
    12. nadzorowanie czasu pracy pracowników samorządowych,
    13. przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli (testament)
    14. wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta w ramach udzielonego upoważnienia.
  5. Współdziałanie z Radą i jej komisjami.
  6. Prezentacja nowoprzyjętych pracowników i zapoznanie ich ze wszystkimi przepisami regulaminowymi i porządkowymi dotyczącymi funkcjonowania Urzędu.
  7. Przedstawienie Wójtowi propozycji do powierzenia określonych czynności pracownikom.

ZADANIA I KOMPETENCJE

SKARBNIKA GMINY

  1. Do obowiązków Skarbnika należy w szczególności:
  2. Powołanie na stanowisko Skarbnika należy do wyłącznej kompetencji Rady.
    1. inicjowanie wszelkich prawnie dozwolonych działań Gminy w kierunku pozyskania środków finansowych oraz współpraca przy opracowywaniu projektu budżetu,
    2. kontrolowanie, nadzorowanie realizacji budżetu oraz dokonywanie analizy budżetu i bieżące informowanie Wójta o jego realizacji,
    3. czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
    4. opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
    5. nadzorowanie służb finansowych Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
    6. realizowanie obowiązków wynikających z ustaw: o finansach publicznych, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, podatkach i opłatach lokalnych, opłacie skarbowej, podatku od czynności cywilnoprawnych,
    7. kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstaniem zobowiązań finansowych gminy,
    8. współdziałanie z Radą i jej komisjami.
  3. Skarbnik w przypadku odmowy kontrasygnaty ma obowiązek jej udzielenia na pisemne polecenie Wójta. Nie dotyczy to przypadku gdy polecenie stanowiłoby przestępstwo lub wykroczenie i w takim przypadku Skarbnik powiadamia o tym Radę oraz Regionalna Izbę Obrachunkową.