ZGKiM RODO

Szanowni Państwo,

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie ich swobodnego przepływu (tzw. RODO).

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chełmcu jako Administrator Administrator Danych zgodnie z art. 37 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) -Panią Dorotę Sadowską.
Kontakt z Inspektorem jest możliwy na adres e-mail – iod@chelmiec.pl lub listownie
z dopiskiem „IOD” na adres korespondencyjny: Zakład Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej w Chełmcu, ul. Papieska 2, 33-395 Chełmiec.

Poniżej przedstawiamy „Informacje o przetwarzaniu danych osobowych” obowiązujące w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chełmcu oraz związane z obszarami funkcjonowania całego Zakładu oraz wykonywanych zadań.

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „Rozporządzenie Ogólne”) informuje się, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Chełmie z siedzibą
ul. Papieska 2 33-395 Chełmiec – Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
(dalej: ZGKiM) z siedzibą w Chełmcu, przy ul. Papieska 2.

2. Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Administratora jest pani Dorota Sadowska. Kontakt z IOD możliwy jest przez e-mail: iod@chelmiec.pl lub pisemnie dopiskiem „IOD” na adres korespondencyjny: Zakład Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej w Chełmcu, ul. Papieska 2, 33-395 Chełmiec

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

  1. realizacji zawartych z Administratorem umów, złożonych zleceń na świadczone przez ZGKiM usługi i w celu realizacji innych zadań związanych z prowadzoną przez Zakład działalnością,
  2. wykonania ciążących na ZGKiM obowiązków prawnych, w szczególności w zakresie realizacji działań podatkowo – rachunkowych, wystawiania i przechowywania faktur i dokumentów księgowych, rozliczania i windykacji należności,
  3. udzielania odpowiedzi na pisma, wnioski, skargi i reklamacje, przygotowania i wydania odpowiednich dokumentów na żądanie wnioskodawcy, podjęcia interwencji,
  4. w celach ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a także w celach dowodowych,
  5. w celu archiwizacji dokumentacji wytworzonej w Zakładzie wynikającej z przepisów o archiwizacji.

4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:

  1. RODO art. 6 ust. 1 b) tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
  2. RODO art. 6 ust. 1 c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze,
  3. innych przepisów prawa (np. Ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, prawo podatkowe, przepisy o rachunkowości) oraz zawartych umów.
  1. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do realizacji celów wskazanych w pkt 4. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji określonego celu, dla którego dane miały być przetwarzane.
  2. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom wykonującym zadania publiczne, w tym organom ochrony prawnej i organom samorządu terytorialnego, podmiotom, którym Administrator ma obowiązek przekazać dane w zakresie i celach oraz na podstawie obowiązujących przepisów prawa (Urząd Skarbowy, ZUS – w przypadku podpisania umowy cywilnoprawnej). Dodatkowo odbiorcami Pani/Pana danych mogą być podmioty, którym na podstawie umowy Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym podmioty zajmujące się usuwaniem awarii oraz świadczące usługi informatyczne i serwisowe, firmy specjalizujące się w dochodzeniu roszczeń, podmioty prowadzące działalność pocztową, banki, podmioty właściwe do rozpatrzenia sprawy.
  3. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowych.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania umowy, okres wymagany przez odpowiednie przepisy prawa, okres niezbędny do dochodzenia roszczeń z zawartej umowy, okres przechowywania dokumentów w celach archiwizacyjnych.
  5. Posiada Pani/Pan prawo do: dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w Rozporządzeniu Ogólnym.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  7. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Ogólnego.

Gmina Chełmiec

Gmina Chełmiec

Największa Gmina Wiejska w Polsce

Stanisław Kuzak

WÓJT GMINY CHEŁMIEC