Masz problem który chcesz zgłosić?

Skontaktuj się z nami, a wspólnie znajdziemy rozwiązanie!

Wydział Podatkowy (WPD)

Klaudia Piechowicz

Kierownik

Pokój nr 9

Krzysztof Pławecki

Wymiar podatku od środków transportowych

Pokój nr 9

Monika Górecka

Windykacja podatku:
rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Pokój nr 9

Joanna Sambak
Ewelina Sikora
Gabriela Leśniak
Krzysztof Pławecki

Wymiar i windykacja podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości oraz opłat lokalnych

Pokój nr 9

Elwira Smoleń
Ewelina Sikora
Wanessa Jawor

Wymiar i windykacja opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Pokój nr 9

Elwira Smoleń
Ewelina Sikora
Wanessa Jawor

Księgowość w zakresie podatków i opłat lokalnych, mandatów oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Pokój nr 9

 

Do zadań i kompetencji Wydziału Podatkowego należą w szczególności sprawy:

1. przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat realizowanych bezpośrednio przez Urząd;

a) opracowanie projektów uchwał rady w sprawie podatków i opłat lokalnych; wnioskowania w sprawach polityki podatkowej

b) podatki i opłaty lokalne:

1) przygotowywanie decyzji wymiarowych dotyczących podatków i opłat lokalnych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

2) prowadzenie spraw w zakresie wymiaru podatku od środków transportowych od osób fizycznych, osób prawnych, jednostek organizacyjnych i spółek nie posiadających osobowości prawnej

3) prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestru przypisów i odpisów oraz ewidencji w zakresie podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

4) rozpatrywanie skarg w sprawach wymiaru podatków i opłat lokalnych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz odpowiedzi na odwołania i zażalenia,

5) załatwianie spraw związanych z odwołaniem od decyzji organu podatkowego;

6) prowadzenie kontroli i oględzin nieruchomości położonych na terenie Gminy w celu prawidłowego naliczenia zobowiązań podatkowych wynikających z ustaw podatkowych;

7) księgowanie należności oraz prowadzenie egzekucji należności pieniężnych
z tytułu: podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, podatku od środków transportowych od osób fizycznych, osób prawnych;

8) windykacja należności (upomnienia, tytuły wykonawcze) w zakresie podatków i opłat lokalnych, mandatów oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

9) przygotowywanie propozycji rozstrzygnięć w sprawach odraczania, rozkładania na raty, umarzania lub zaniechania (poboru) podatków i opłat lokalnych, podatków od spadków i darowizn, mandatów, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie,

10) prowadzenie ksiąg rachunkowych (ewidencja analityczna i syntetyczna dochodów)
w zakresie podatków i opłat lokalnych, mandatów oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

11) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie podatków i opłat lokalnych, mandatów oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami,

12) przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wprowadzenia lub ustalenia wysokości podatków i opłat lokalnych w oparciu o obowiązujące przepisy,

c) pomoc publiczna:

1) prowadzenie spraw w zakresie składanych wniosków w sprawie umorzenia,
rozłożenia na raty, odroczenia terminów płatności: podatków i opłat lokalnych, należności cywilnoprawnych (użytkowanie wieczyste, przekształcenie wieczystego użytkowania w prawo własności, renta planistyczna, opłata eksploatacyjna, zajęcie pasa drogowego), opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz podatku od spadków i darowizn;

2) wyliczanie kwoty udzielanej pomocy publicznej de minimis oraz wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej de minimis przedsiębiorcom
którym udzielono ulgi w postaci: umorzenia, rozłożenia na raty bądź odroczenia terminu płatności podatków lokalnych i należności cywilnoprawnych (użytkowanie wieczyste, przekształcenie wieczystego użytkowania w prawo własności, renta planistyczna, opłata eksploatacyjna, zajęcie pasa drogowego);

3) sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej de minimis przedsiębiorcom w elektronicznym Systemie Monitorowania i Harmonogramowania Pomocy Publicznej SHRIMP;

4) sporządzanie sprawozdań z udzielenia bądź nieudzielenia pomocy publicznej w rolnictwie i rybołówstwie w systemie Rejestracji Pomocy Publicznej;

5) przygotowywanie corocznych wykazów podawanych do publicznej informacji o udzielonych ulgach oraz udzielonej pomocy publicznej dotyczących podatków i opłat lokalnych oraz należności cywilnoprawnych