Masz problem który chcesz zgłosić?
Skontaktuj się z nami, a wspólnie znajdziemy rozwiązanie!
Wydział Podatkowy (WPD)
Klaudia Piechowicz
Kierownik
Pokój nr 9
Krzysztof Pławecki
Wymiar podatku od środków transportowych
Pokój nr 9
Monika Górecka
Windykacja podatku:
rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Pokój nr 9
Joanna Sambak
Ewelina Sikora
Gabriela Leśniak
Krzysztof Pławecki
Wymiar i windykacja podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości oraz opłat lokalnych
Pokój nr 9
Elwira Smoleń
Ewelina Sikora
Wanessa Jawor
Wymiar i windykacja opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Pokój nr 9
Elwira Smoleń
Ewelina Sikora
Wanessa Jawor
Księgowość w zakresie podatków i opłat lokalnych, mandatów oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Pokój nr 9
Do zadań i kompetencji Wydziału Podatkowego należą w szczególności sprawy:
1. przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat realizowanych bezpośrednio przez Urząd;
a) opracowanie projektów uchwał rady w sprawie podatków i opłat lokalnych; wnioskowania w sprawach polityki podatkowej
b) podatki i opłaty lokalne:
1) przygotowywanie decyzji wymiarowych dotyczących podatków i opłat lokalnych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
2) prowadzenie spraw w zakresie wymiaru podatku od środków transportowych od osób fizycznych, osób prawnych, jednostek organizacyjnych i spółek nie posiadających osobowości prawnej
3) prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestru przypisów i odpisów oraz ewidencji w zakresie podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
4) rozpatrywanie skarg w sprawach wymiaru podatków i opłat lokalnych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz odpowiedzi na odwołania i zażalenia,
5) załatwianie spraw związanych z odwołaniem od decyzji organu podatkowego;
6) prowadzenie kontroli i oględzin nieruchomości położonych na terenie Gminy w celu prawidłowego naliczenia zobowiązań podatkowych wynikających z ustaw podatkowych;
7) księgowanie należności oraz prowadzenie egzekucji należności pieniężnych
z tytułu: podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, podatku od środków transportowych od osób fizycznych, osób prawnych;
8) windykacja należności (upomnienia, tytuły wykonawcze) w zakresie podatków i opłat lokalnych, mandatów oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
9) przygotowywanie propozycji rozstrzygnięć w sprawach odraczania, rozkładania na raty, umarzania lub zaniechania (poboru) podatków i opłat lokalnych, podatków od spadków i darowizn, mandatów, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie,
10) prowadzenie ksiąg rachunkowych (ewidencja analityczna i syntetyczna dochodów)
w zakresie podatków i opłat lokalnych, mandatów oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
11) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie podatków i opłat lokalnych, mandatów oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami,
12) przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wprowadzenia lub ustalenia wysokości podatków i opłat lokalnych w oparciu o obowiązujące przepisy,
c) pomoc publiczna:
1) prowadzenie spraw w zakresie składanych wniosków w sprawie umorzenia,
rozłożenia na raty, odroczenia terminów płatności: podatków i opłat lokalnych, należności cywilnoprawnych (użytkowanie wieczyste, przekształcenie wieczystego użytkowania w prawo własności, renta planistyczna, opłata eksploatacyjna, zajęcie pasa drogowego), opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz podatku od spadków i darowizn;
2) wyliczanie kwoty udzielanej pomocy publicznej de minimis oraz wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej de minimis przedsiębiorcom
którym udzielono ulgi w postaci: umorzenia, rozłożenia na raty bądź odroczenia terminu płatności podatków lokalnych i należności cywilnoprawnych (użytkowanie wieczyste, przekształcenie wieczystego użytkowania w prawo własności, renta planistyczna, opłata eksploatacyjna, zajęcie pasa drogowego);
3) sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej de minimis przedsiębiorcom w elektronicznym Systemie Monitorowania i Harmonogramowania Pomocy Publicznej SHRIMP;
4) sporządzanie sprawozdań z udzielenia bądź nieudzielenia pomocy publicznej w rolnictwie i rybołówstwie w systemie Rejestracji Pomocy Publicznej;
5) przygotowywanie corocznych wykazów podawanych do publicznej informacji o udzielonych ulgach oraz udzielonej pomocy publicznej dotyczących podatków i opłat lokalnych oraz należności cywilnoprawnych