Szkoła Podstawowa w Świniarsku „ Poznaje Polskę” po raz drugi!

Wiadomości Edukacja
...

Dzięki ministerialnemu programowi „Poznaję Polskę”, tym razem uczniowie klas z drugiego etapu edukacyjnego wraz wychowawcami: panią Joanną Lorek, panią Renatą Sałamacha i panem Stanisławem Mosurkiem, 17 listopada wyjechali na trzydniową wycieczkę, na Ziemię Kujawską i Wielkopolskę. W pierwszym dniu uczniowie mieli możliwość podziwiać piękny, od ponad 400 lat funkcjonujący zamek w Gołuchowie. Kolejnym etapem było Sanktuarium Matki Bożej, Bolesnej Królowej Polski w Licheniu. Jest ono związane z osobą Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Bazylika znajdująca się tam, poruszyła wszystkich nas swoją monumentalnością. Po nocy spędzonej w Licheniu, ruszyliśmy śladami najstarszej historii naszego państwa. Zaczęliśmy od Biskupina, gdzie mogliśmy podziwiać osiągnięcia Słowian, począwszy od czasów kultury łużyckiej aż do czasów pierwszych Piastów. Kolejnym etapem było Gniezno – kolebka naszej państwowości. Katedra  i Muzeum Początków Państwa Polskiego to  miejsca ukazujące tworzenie państwowości od chrztu Polski w 966r. Bogatsi o te informacje, udaliśmy się na nocleg do hotelu w Poznaniu. Na następny dzień, po śniadaniu, zwiedzaliśmy najważniejsze punkty tego miasta. Byliśmy na rynku, gdzie podziwialiśmy ratusz i inne renesansowe budowle. Następnie udaliśmy się na Ostrów Tumski, by zobaczyć Katedrę oraz pozostałości po pierwszym poznańskim grodzie. Zwiedzanie miasta z żalem, zakończyliśmy w Wielkopolskim Muzeum Niepodległości. Pomysłodawcami trzydniowego wyjazdu była Dyrekcja szkoły oraz nauczyciel historii.

Pliki Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.