WYCIECZKA DO KRYNICY-ZDROJU W RAMACH PROJEKTU „ODKRYWAM MAŁOPOLSKĘ”

Wiadomości Edukacja
...

18 października 2021 roku uczniowie klas I-IV ze Szkoły Podstawowej im. Stanisława i Jana Potoczków w Rdziostowie wraz z wychowawcami: panią Martą Podobińską, panią Katarzyną Wesołowską, panią Anetą Kotarbą i panem Grzegorzem Bączkiem wzięli udział w wycieczce do Krynicy-Zdroju. Wyjazd ten został zorganizowany w związku z udziałem naszej szkoły w projekcie pn. „Odkrywam Małopolskę”
w ramach programu wsparcia turystyki szkolnej.

Pierwszym punktem wycieczki był wyjazd kolejką krzesełkową „Słotwiny Arena” i wyjście na pierwszą w Polsce Wieżę Widokową w koronach drzew o unikatowej drewnianej konstrukcji, mierzącej 49,5 metra wysokości. Prowadząca do niej ponad kilometrowa ścieżka przyrodniczo-edukacyjna zapewniła nam nie tylko przepiękne widoki, ale również relaks i odprężenie. Dzieci miały możliwość podziwiać Beskid Sądecki, pośród kolorowych o tej porze roku lasów pasma Jaworzyny Krynickiej.

Następnie zwiedziliśmy „Muzeum Zabawek”, w którym mogliśmy podziwiać ponad 3 tysiące światowej klasy eksponatów zabawek z niemal wszystkich epok – od starożytności aż po lata 80 XX wieku. Największy zachwyt wśród najmłodszych wzbudziła potężna kolekcja klocków i figurek „Lego”, pluszowych misiów i pierwszych gier komputerowych.

Opuszczając budynek muzeum skierowaliśmy się w stronę Góry Parkowej i wraz z przewodnikiem górskim spacerowaliśmy ścieżkami Parku Zdrojowego aż do Łabędziego Stawu, wsłuchując się w historię tego miejsca. Wspaniale było spacerować alejkami wśród spadających, jesiennych liści.

Będąc w Krynicy Górskiej nie sposób nie zatrzymać się przy pomniku Nikifora – malarza, samouka, który osiągnął światową sławę. Podążając dalej krynickim deptakiem zatrzymaliśmy się w Pijalni Głównej, aby skosztować wody mineralnej „Słotwinka” i posłuchać cennych informacji na temat jej powstawania i wydobywania.

Po degustacji wody mineralnej udaliśmy się na obiad. Odpoczęliśmy i nabraliśmy sił przed ostatnią ważną atrakcją – wyjazdem kolejką gondolową na Jaworzynę Krynicką. Wyjazd wagonikami na wysokość 1114 metrów n.p.m., na najwyższy szczyt w Paśmie Jaworzyny był dla dzieci dużym przeżyciem.

Uczniowie zadowoleni i zauroczeni pięknymi krajobrazami Krynicy-Zdroju i okolic wrócili do domów, opowiadając wrażenia z wycieczki swoim bliskim.

mgr Katarzyna Wesołowska

Koordynator projektu

Pliki Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.