Wycieczka uczniów SP w Krasnem Potockiem w ramach projektu „Odkrywamy Małopolskę”

Wiadomości Edukacja
...

Nasza kolejna wycieczka w tym roku szkolnym miała miejsce 27 października. Dofinansowana była z dotacji  Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego w ramach Programu „Odkrywamy Małopolskę II”.

W czasie wycieczki poznawaliśmy skarby natury i kultury Ojcowskiego Parku Narodowego. Rozpoczęliśmy od wizyty w Zamku Ojców, z którego ocalały jedynie fragmenty muru obronnego oraz wielka studnia na dziedzińcu. Kilkadziesiąt lat temu zrekonstruowano także dwie baszty. Nie ma natomiast części mieszkalnej zamku, ale opowieści przewodnika poruszyły wyobraźnię i wskrzesiły w niej zwyczaje królewskie z poprzednich stuleci .

Po zejściu z góry zamkowej udaliśmy się do Muzeum Ojcowskiego PN, gdzie w bardzo ciekawy sposób zaprezentowana jest historia powstania Szlaku Orlich Gniazd oraz bogactwo jego fauny i flory. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, dzieci mogły zobaczyć, usłyszeć, dotknąć, a nawet powąchać osobliwości PN.

Kolejnym etapem wycieczki był spacer pod Bramę Krakowską, a potem do Jaskini Łokietka, w której wedle legendy ukrywał się król Władysław Łokietek wraz ze swoją świtą przed Czechami. Dziś w jaskini mieszkają przede wszystkim nietoperze, które zapadają tam w stan zimowej hibernacji. Dwa z nich udało nam się zobaczyćJ

Malowniczą trasą usłaną dywanem z jesiennych liści, mieniącą się w słońcu wszystkimi barwami jesieni, zeszliśmy na obiad do restauracji Pod Nietoperzem, a następnie udaliśmy się do Zamku Pieskowa Skała, będącego oddziałem Zamku Królewskiego na Wawelu. Tam usłyszeliśmy o zawiłych losach zamku, który na przestrzeni wieków wciąż przechodził z rąk do rąk. Poznaliśmy także dwie wersje pochodzenia nazwy zamku: historyczną od pierwszego właściciela Zamku, Piotra Peszka oraz drugą, legendarną od pieska, który wdrapywał się na skałę, przynosząc jedzenie zamkniętej w wieży księżniczce Dorotce.

W sąsiedztwie zamku znajduje się najsłynniejsza forma skalna Ojcowskiego PN, Maczuga Herkulesa. Tam zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie i wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Wycieczka była bardzo ciekawa i bogata we wrażenia.

Cudowna jest złota polska jesień w Ojcowskim Parku Narodowym…

Pliki Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.