WYCIECZKA UCZNIÓW ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RDZIOSTOWIE DO KRAKOWA I BOCHNI W RAMACH PROJEKTU „POZNAJ POLSKĘ”

Wiadomości Edukacja
...

15 – 16 listopada 2021 roku uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Stanisława i Jana Potoczków w Rdziostowie wraz z wychowawcami: panią Anetą Kotarbą, panią Edytą Jurczak-Błaszczyk i panią Katarzyną Wesołowską, wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Krakowa i Bochni. Wyjazd ten został zorganizowany w związku z udziałem naszej szkoły w projekcie pn. „Poznaj Polskę”, mającym na celu uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki.

Pierwszym celem naszej podróży było Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Następnie zwiedziliśmy Wawel wraz z Katedrą Wawelską, grobami królewskimi, Dzwonem Zygmunta i dziedzińcem zamkowym. Nie zapomnieliśmy również zrobić sobie zdjęcia ze smokiem wawelskim, który na powitanie zionął ogniem.

Kolejno spacerowaliśmy krakowskimi Plantami, docierając pod słynne Okno Papieskie i na Rynek, gdzie usłyszeliśmy legendę związaną z powstaniem Kościoła Mariackiego. Następnie udaliśmy się do Podziemi Rynku pod Sukiennicami, gdzie kryje się prawdziwy skarbiec wiedzy o przeszłości Krakowa. Opuszczając budynek Muzeum Krakowa skierowaliśmy się na obiadokolację i nocleg, podziwiając Kraków nocą.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Lotnictwa Polskiego, gdzie oglądaliśmy samoloty, śmigłowce, szybowce, motoszybowce, silniki i inne maszyny lotnicze. Zwiedzanie Krakowa dobiegło końca, dlatego mogliśmy wyruszyć w kierunku Kopalni Soli w Bochni.

Ostatnim punktem naszej wyprawy było zwiedzanie zabytkowej kopalni soli w Bochni. Wędrowaliśmy przez najstarsze i najpiękniejsze wyrobiska kopalni obejmujące poziom August oraz poziom Sienkiewicz. Mogliśmy zobaczyć unikatowe komory solne o charakterystycznym kształcie i układzie geologicznym, piękne wykute w soli kaplice, rzeźby solne oraz narzędzia i urządzenia górnicze, które tworzą wyjątkowe i zadziwiające podziemne miasto. Po aktywnym zwiedzaniu kopalni zjedliśmy obiad i wróciliśmy pełni wrażeń do Rdziostowa.

mgr Katarzyna Wesołowska

Koordynator projektu

Pliki Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.