WYJAZD MARZEŃ – UCZNIOWIE Z RDZIOSTOWA W STOLICY

Wiadomości Edukacja
...

Stowarzyszenie Korzenie i Skrzydła wraz ze Szkołą Podstawową im. Stanisława i Jana Potoczków w Rdziostowie w dniach 2-3 lutego 2018r.  zorganizowało wyjazd do Warszawy. Wzięli w nim udział uczniowie klas IV – VII. Do wycieczki uczestnicy przygotowywali się już dużo wcześniej poprzez warsztaty prowadzone w szkole, które miały na celu poznanie historii zwiedzanych miejsc oraz podstawowych zasad savoir – vivre.

Pierwszym punktem wycieczki był kilkugodzinny pobyt w Centrum Nauki Kopernik, gdzie uczniowie mieli okazję osobiście wykonać różne doświadczenia, poznać w praktyce różne zasady fizyki i  innych dziedzin nauki.  Po posiłku udaliśmy się na spacer do Łazienek Warszawskich, o których opowiadała nam nasza pani przewodnik. Zobaczyliśmy tam m. in. Pomnik Chopina, Starą Pomarańczarnię, Biały Dom, True Madame, Pałac na Wyspie. Podczas jazdy autokarem pokazała nam ona także najważniejsze miejsca w stolicy, a późnym popołudniem udaliśmy się na Plac Trzech Krzyży, gdzie w Kościele św. Aleksandra uczestniczyliśmy we Mszy św. Tuż po niej pojechaliśmy do Warszawskiego Centrum Sportu Młodzieżowego Agrykola, by posilić się pysznym obiadem i zmienić ubranie na eleganckie, ponieważ o godz. 19.00 rozpoczynał się w Teatrze Narodowym spektakl baletowy pt. „Poskromienie złośnicy”, który oczywiście obejrzeliśmy. Balet wywarł na nas bardzo duże wrażenie i trochę zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do naszego miejsca noclegowego w Agrykoli na zasłużony odpoczynek.

Drugi dzień pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy od pysznego śniadania, a potem po spakowaniu swoich rzeczy udaliśmy się z „wizytą do króla” na Zamek Królewski. Pani przewodnik oprowadziła nas po apartamentach królewskich i opowiedziała o zamkowych zwyczajach. Później jeszcze odbyliśmy spacer po Starym i  Nowym Mieście, zobaczyliśmy pomnik Małego Powstańca, Powstania Warszawskiego oraz Syrenki warszawskiej, oczywiście Kolumnę Zygmunta, a także zatrzymaliśmy się pod kamienica Marii Skłodowskiej – Curie. Dalszy ciąg lekcji historii odbył się w Muzeum Powstania Warszawskiego. Tam spędziliśmy około 2 godzin, by dowiedzieć się wszystkiego o heroicznej walce Polaków o wyzwolenie z okupacji niemieckiej.

Nasz wyjazd do Warszawy zakończyła uroczysta kolacja w restauracji Magdy Gessler „Polka”. Po pysznym posiłku i jeszcze lepszym deserze udaliśmy się w drogę powrotną do domów. Wróciliśmy późno, ale zadowoleni, pełni wrażeń i z bagażem nowych doświadczeń.

Pliki Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.