POL_Chełmiec_COA.svg-2

Chcesz zgłosić nietypowy problem?

Napisz do nas postaramy się ci w tym pomóc!

Wydział Budownictwa, Geodezji i Ochrony Środowiska

POKÓJ NR 8

Kierownik

POKÓJ NR 8

Stanowisko d/s ewidencji i gospodarki nieruchomościami

POKÓJ NR 5

Stanowisko d/s ochrony środowiska

POKÓJ NR 5

Stanowisko d/s planowania przestrzennego

Do zadań i kompetencji Wydziału Budownictwa, Geodezji i Ochrony Środowiska należą w szczególności sprawy:

  • przechowywanie i udostępnianie planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego,
  • wydawanie opinii i zaświadczeń o funkcji nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
  • nadzór nad realizacją ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • wydawanie odpisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
  • prowadzenie komputerowej ewidencji nieruchomości,
  • organizacja przetargów, sprzedaż, dzierżawa, zakup, zamiana, przekazywanie w zarząd i użytkowanie gruntów stanowiących mienie komunalne,
  • wszczynanie i prowadzenie postępowania o rozgraniczenie nieruchomości, zatwierdzanie podziałów nieruchomości,
  • współpraca z Urzędem Statystycznym w sprawie przekazywania zmian w wykazie indywidualnych gospodarstw i działek,
  • naliczanie opłat adiacenckich opłat planistycznych, opłat za dzierżawę gruntów komunalnych,
  • ewidencja budynków, nadawanie numerów nieruchomości,
  • zapewnianie niezbędnych warunków do ochrony środowiska przed zanieczyszczeniami i odpadami,
  • dbałość o utrzymanie czystości i porządku w gminie,
  • wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z terenu nieruchomości,
  • organizacja i nadzór nad selektywną zbiórką odpadów komunalnych,
  • organizacja opieki nad zwierzętami bezdomnymi,
  • planowanie, koordynacja, organizowanie zadań obrony cywilnej na terenie gminy,
  • prowadzenie ewidencji członków formacji obrony cywilnej,
  • prowadzenie ewidencji ochotniczych straży pożarnych, zapewnienie wyposażenia w sprzęt,
  • Obsługa administracyjna Gminnego Centrum Reagowania,
  • prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa i ochrony zwierzyny.
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa lub zleconych przez Wójta Gminy